måndag 7 februari 2011

Tjäna Pengar Online - Steg 3.2 - Trafik - Domän

Hej alla!

Nu ska vi fortsätta prata om trafik och i detta inlägg tänkte jag prata om Google och FREE TRAFFIC:


Vad innebär detta då? Jo att bli en mästare på google betyder att din hemsida kan ligga överst på google vilket gör att du får otroligt mycket trafik snabbt och varje dag!

Här spelar flera saker in som måste matcha för att just din sida ska komma högst upp och det är:

- DOMÄN
- KEYWORDS
- BACKLINKS


I det här inläget ska jag ta upp det första: DOMÄN


Allt som jag tar upp nu förklaras MYCKET MER DETALJERAT i guiden nedan för:

DIREKT TILL GUIDEN!

Okey domän är ett måste för att hamna högst upp på google.
Domän är alltså det folk skriver in i webbläsaren för att komma till din sida tex "google.com" "aftonbladet.se"
Det du MÅSTE göra är att första hitta ett keyword som jag kommer ta upp i nästa inlägg. Ditt första handsval av keyword ska du använda som domän och använd bara ".se" ".com" och i sista hand ".net" ".org"

Alltså säg att du valde weight loss och tycker att Lose Weight Quickly är ett bra keyword då får du hoppas på att domänen "loseweightquickly.com" inte är upptagen och så köper du den (kostar oftast runt 10$)
Men jag kan lova att den domänen redan är upptagen och är den inte det så har jag nog köpt den när du läser det här haha.

För att få allt mycket mer detaljerat kolla in guiden nedan:

DIREKT TILL GUIDEN!

Glöm inte att anmäla er till mitt nyhetsbrev!


// Mark Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar